Philips Fidelio SoundHub 2.1 3D Blu-ray home cinema HTB9245D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio SoundHub 2.1 3D Blu-ray home cinema HTB9245D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Brayen 20-03-2014
In Januari op advies van Philips deze set aangeschaft. Want volgens Philips zou er een Netflix app aanwezig zijn in de SMART TV omgeving om Netflix te bekijken. Na 3 dagen waren de linkerbox en subwoofer defect. Philips gebeld en moest de set maar weer terug sturen voor onderzoek. Na 3 weken krijg ik weer een nieuwe set retour. Deze aangesloten en via SMART TV geprobeerd Netflix op te starten zag ik tot mijn verbazing dat er geen Netflix app aanwezig was. Gebeld met de servicedesk en deze gaven aan dat ik mijn software moest updaten en dat het dan zou werken, Software gelijk geupdated maar nog niks. Weer gebeld en er werd nu een storing aangemaakt en zou doorgezet worden naar de specialisten.
Na 3 weken kreeg ik bericht dat het wel degelijk mogelijk was om de Netflix app in de SMART TV omgeving te moeten zien. Moest wat instellingen aanpassen. Ook gedaan maar nog geen app. Weer gebeld met de servicedesk en zouden het weer doorzetten naar de specialisten. Krijg ik na 2 weken de oplossing. Dat de specialist er nu achter is gekomen dat het op deze set toch niet mogelijk is om de NEtflix app te installeren. Dus nu zit ik met een apparatuur waar ik niks aan heb... En Philips maar zeggen dat alle modellen vanaf 2013 de Netflix app kan afspelen.....

markednl 14-03-2014
Deze home cinema set klinkt goed en ziet er mooi uit maar daar houd het ook heel snel bij op. Ik gebruik de set nu een aantal maanden en heb mijn HDMI apparaten maar direct op de tv aangesloten om vervolgens via de AUX modus het weer naar de set te zenden omdat de HDMI kanalen op de set steeds spontaan 5sec zwart beeld gaven. De MyRemote App is zeer beperkt en eigenlijk alleen een onhandige afstandbediening. De software is niet via de internet verbinding te updaten en reageert vaak traag of reset spontaan. Ik zou dit frustrerende apparaat niet aanraden.

Geert-Marcella 04-03-2014
Nu ongeveer 1 maand in het bezit van dit hcs (home-cinema-systeem). Direct al problemen met het aansluiten; over de combinatie digitale ontvanger - tv - hcs wordt niet gesproken in de handleiding. Na advies van BCC en het aanschaffen van een extra hdmi-kabel nogmaals geprobeerd. Helaas...
Ook de Philips hulplijn kon mij niet helpen. Na een weekendje zelf gepuzzeld te hebben deed hij het zowaar!
Alhoewel?:
- het minimumvolume van de FM-radio is loeihard; je kunt elkaar amper nog verstaan.
- het hcs reageert ontzettend traag op de afstandbediening, zeker waar het de volumeregeling betreft.
- de ene keer start het systeem tegelijk op met het aanzetten van de tv, de andere keer weer niet. Onverklaarbaar waarom!
- regelmatig gebeurt het dat, wanneer het systeem wél werkt, het beeld een paar seconden uitvalt en weer opstart.
zeer vervelend. Ook niet te verklaren.
Philips nogmaals gebeld. Na advies om systeem te updaten (wat ik al bij het aansluiten gedaan had) wisten zij het ook niet meer.
Deze spullen gaan terug naar Philips.

bobyoung 16-01-2014
In aanvulling op mijn eerdere beoordeling het volgende. De home-cinemaset beschikt over een smartTV functie. Ik wilde spotify graag als app. installeren. Toen dit niet lukte heb ik navraag gedaan bij Philips. Wat blijkt... Deze belangrijke app wordt (nog) niet ondersteund op deze home-cinemaset!! Hierdoor gaat de beoordeling van het gebruiksgemak omlaag naar een 6.

Anoniem 15-10-2013
Hele mooie set met echt mooi geluid!!! Maar heeft toch echt wel een aantal problemen waar ik zelf niet uitkom. Heb inmiddels een mail gestuurd naar plasma discounter, ben benieuwd...

Input hdmi lopende via de uitgebouwd hub loopt niet lekker.... Beeld en geluid vallen om de paar minuten weg met telenet digicorder, kabels vervangen geen resultaat... Aan de decoder ligt het niet, want als ik deze vervang door een Apple tv op dezelfde poort blijft het probleem ook, andere hdmi poort het probleem blijft bestaan! Ook krijg ik de ARC niet werkend!!!

Easy link, Poe Poe... Afstandsbedieningen om gek van te worden, ligt eraan met welke afstandsbediening je begint want deze is dan actief. Soms reageert de afstandsbediening niet, moet je het apparaat herstarten door op de aan/uit te drukken van het apparaat zelf.

Alle software update geïnstalleerd, geen resultaat. Echt vreselijk frustrerend.

Als iemand tips heeft!!

Kan natuurlijk ook zijn dat ik niet weet hoe het werkt, maar lijkt me sterk. Best wat ervaring met dit soort spullen.

Als alles werkt telt de ingevulde score.

bobyoung 04-07-2013
Prachtig home cinema set. Heb hem ook een beetje gekocht voor het design.
Loop wel tegen een after sales probleem aan van Philips. De versie waar het door mij gekochte apparaat op dit moment onder werkt is software: 1.01.00 en de subsystemsoftware 13.00.00.02. Ik ondervind wat volume instelproblemen in de stand van hdmi-arc bij de verbinding met de Smart-TV. Ik sluit niet uit dat dit probleem verholpen kan zijn als ik de software update. Derhalve de handleiding van Philips geraadpleegd.
Volgens de handleiding dient de software regelmatig bijgewerkt te worden. De instructie verwijst voor het raadplegen van de huidige versie en downloaden daarvan naar de website van Philips onder support. Uploaden zou direct online moeten kunnen of middels een usb stick. De website van Philips geeft echter geen info over wat de laatste versie is en de mogelijkheid om de huidige software versie van deze site te downloaden, is in tegenstelling tot wat in de handleiding staat, dan ook niet aanwezig.
Getracht direct online naar de home cinemaset te uploaden. Na het laden loopt het apparaat echter vast. Dus maar contact gezocht met een online (chat)medewerker van Philips. Snel,vriendelijke en begripvolle ondersteuning. Echter wat blijkt….Zij zijn voor het verstrekken van de informatie ook aangewezen op de website van Philips en konden dus ook niet achterhalen wat de laatste versie zou moeten zijn. Een harde reset had misschien de oplossing kunnen zijn, maar dat zou met dit apparaat niet kunnen. Ze adviseerden me om het apparaat ter reparatie aan te bieden!?
Ik heb gezegd dat ik eerst de upload via usb-stick wilde proberen. Ze beloofden me er een op te sturen en daarmee was de ondersteuning voorlopig beëindigd. Inmiddels is er al weer een week voorbij. De usb stick heb ik niet ontvangen en ook weet ik nog altijd niet wat de meest recente software versie is.

bobyoung 24-08-2013

Na 14 dagen toch een reactie van Philips. Ze sturen geen usb-stick om reden dat als het uploaden online niet lukt, een (opgestuurde)usb-stick met de huidige versie de oplossing niet zou zijn. Ook deze zal dan niet werken. Ik kon het toestel toch maar beter voor reparatie aanbieden.
Heb toch nog even gewacht met het opvolgen van dit advies...En met Succes. Inmiddels wordt de laatste software versie aangeboden via de website van Philips. Software geupload met de Usb-stick overgebracht naar de home-cinemaset. Zonder problemen nu toch de laatste versie 1.06.01. Volume probleem ook opgelost!